Join Gary Craig's Official EFT Tapping Community

Gary Craig's EFT Community

November 2017:
Onlangs is op Emofree, de website van Gary Craig, naast de oorspronkelijke Engelse versie, de "Official Gold Standard EFT-...

Nieuws

   

EFT - Toekomstige Wolkenkrabber

EFT - In het Dagelijks Leven

Als je eenmaal weet hoe de EFT-techniek werkt, heb je 'm altijd bij de hand. Hoogstwaarschijnlijk ga je er vanzelf op allerlei momenten in je dagelijks leven dankbaar gebruik van maken. Al doende ontdek je zelf steeds meer wat voor jou de momenten zijn om onmiddellijk ter plekke "te Kloppen" op wat op dat moment speelt/je pijn doet/je ergert, etc. of, als de omstandigheden daar niet naar zijn, je mogelijk er even voor terug te trekken. Daar zijn meestal genoeg smoesjes voor te bedenken: "Moet dringend even bellen", "Even geld in de parkeermeter doen", "Even naar 't toilet". Gun jezelf op die manier even tijd om de emotionele intensiteit van dat moment in die situatie "naar beneden te Kloppen" (liefst tot 0, natuurlijk). Tegelijk heb je je dan even onttrokken aan de probleemsituatie die anders misschien alleen maar steeds problematischer zou worden.

 Is er geen mogelijkheid om je terug te trekken, zit je nogal in 't zicht, wil/moet je toch echt even Kloppen, maar vind je 't stom om dat zo in 't openbaar te doen, troost je, dan zijn er nog andere vormen die minder of niet de aandacht trekken:                                                              
1.
Met J. Diepold's "Touch and Breathe"-methode ("Raak aan en adem") maak je 'n minder "rare indruk" op anderen: je raakt de "KlopPunten" om de beurt aan, zonder Klopbeweging, maar je houdt je vingers er lang genoeg op om het "GeheugenSteuntje" er steeds (zachtjes) bij uit te spreken, haal na ieder Punt 'n keer diep maar rustig adem (niet geforceerd) en ga naar 't volgende Punt. Deze bewegingen zien er "natuurlijk" uit, toch?!

2. Klop alleen maar op 't "KaratePunt" (KaP). Als je 'n beetje voorstellingsvermogen hebt, kun je ondertussen voor jezelf het "EFT-KlopRondje" in beeld krijgen (alle Punten dus). Je stelt je voor dat je op alle andere Punten één voor één Klopt en tegelijk zeg je bij ieder Punt, hardop/ zachtjes/in jezelf, het "GeheugenSteuntje". In werkelijkheid Klop je al die tijd dus alleen maar op 't "KaratePunt".

3. Klop alleen in gedachten op ieder Punt en hoor jezelf in gedachten bij ieder Punt het GeheugenSteuntje uitspreken. Deze vorm, "Mentaal EFT", kan heel bevredigend zijn als je iemand bent die geen problemen heeft met zich in gedachten iets voor te stellen (Levendig Visualiseren). Niet iedereen kan dat, hoewel ook weer voor veel mensen geldt dat ze dènken van niet, maar 't eigenlijk wèl kunnen. Hoe dan ook, sommigen ervaren het zelfs juist als effectiever dan fysiek "Tappen". Als er dringend geklopt moet worden, is 't vaak makkelijker om 't fysiek te doen (omdat je jezelf daarmee wat helpt bij je erop te concentreren, wat vaak moeilijker is op zo'n moment), maar als je niet kunt slapen en bang bent je partner wakker te maken door je Klopbewegingen, is 't wel zo handig om 't te Visualiseren.

Er zijn dus verschillende mogelijkheden om EFT met 'n gerust hart in 't openbaar te kunnen doen;-)) en als je die onder de knie hebt, zal dat de gebruikswaarde van EFT nog voor je vergroten. Voor de verschillende mogelijkheden geldt, dat je er eerst wat mee moet experimenteren om er handigheid in te krijgen en te ervaren of je ze prettig vindt en of ze effect hebben. 't Beste doe je dit als je alleen bent en/of als er geen druk op je rust.

Zie op LLL-EFT ook EFT - Hoe Weet Je of Je Het Nodig Hebt?

Disclaimer - Ontwerp & bouw: Digitmind.nl